چرا فقه شیعه، کسانی که مادرشون از سادات هست رو سید نمیدونه؟ آیا ما با یک جور مردسالاری نهادینهشده در فقه روبهرو هستیم؟ و اگر بله، چرا توقع دارید این قوانین بتونن مردم رو جذب کنن؟
پ.ن: جالبه بهتون بگم اگه از لحاظ انتقال ژن و وراثت حساب کنیم، همهٔ ما دو مجموعهٔ کروموزومی داریم، یکی کروموزومهای هستهای که معمولا هم وقتی بحث ژن و وراثت میشه، منظور اونها هستند و مسئول اصلی انتقال صفات هم اینان (که به شکل مساوی از پدر و مادر به ارث میرسن) و یکی هم یه مجموعه کروموزوهای میتوکندریایی (میتوکندری یکی از اندامکهای سلولیه که یه تعدادی کروموزوم مستقل از اون کروموزومهای اصلی داره که مربوط به فرآیندهای خودشن) و این مجموعهٔ دوم که گفتم فقط از مادر به ارث میرسه و هیچکسی نیست که کروموزومهای میتوکندریایی رو از پدرش به ارث برده باشه.
بعدنوشت: اون «مردسالاری نهادینهشده» رو من فقط از این مورد نتیجه نگرفتم. مسائل متعدد دیگهای هم هست که تو این پست، طرحشون موضوعیت نداشته. اگر رو تگ «حوزه» یا «مسائل زنان» کلیک کنید، یا تو بخش طبقهبندی موضوعی به قسمت «زنان و خانواده» سر بزنید، یه سری نوشتههای مرتبط رو میبینید.(هرچند، باز همهٔ حرف من نیستن)
زیادی شلوغش کردیم!...
ما را در سایت زیادی شلوغش کردیم! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 36 تاريخ: يکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت: 22:54