امر به معروف یعنی برو سینما!

خرید بک لینک

خدا را شکر می کنیم در شرایطی به سر می بریم که ما مدعیان انقلاب و انقلابی گری هر روز در معرض آزمون های تازه و البته ساده ای قرار می گیریم و قبل از دیگران به خودمان اثبات می شود که خیلی از حرف ها و ژست هایمان به معنای واقعی کلمه "حرف مفت" است!

در روزگاری زندگی می کنیم که هر جوان مذهبی از راه نرسیده ای، خروار خروار رساله و جزوه و تز در باب مدیریت فرهنگی مملکت از حفظ است و انقلابی ِ درونش وادارش می کند حداقل هفته ای یک بار به یک موضوع مدیریتی و فرهنگی و اقتصادی پیله کند و فریاد وا اسلاما سر بدهد و با ژست متفکرانه ای اصولا همه را به جز حضرت آقا " ول معطل" بداند و هیچ بنی بشری را قبول نداشته باشد اما در عین حال حتی حال نداشته باشد در فرصت بیست روز تعطیلی، سه ساعت وقت بگذارد برود سینما و پای دیدن فیلمی که بعد این همه سال بالاخره صدایی شده برای فهمیدن ذره کوچکی از مظلومیت بچه های خمینی، پول خرج کند.

خدا را شکر می کنیم که در قبیله انقلابی هایی هستیم که تکالیف و مسائل بزرگی در زندگی دارند و وقت هایشان دارد صرف شوآف با خودکار کیان و حرف های درگوشی درباره آخرین تحلیل های انتخاباتی می شود و فرصت ندارند از "ماجرای نیم روز" مهدویان در برابر "خوب، بد، جلف" و "گشت2" حمایت کنند.

خدا را شکر می کنیم که "فروشنده" اصغر فرهادی در سینمای همین مملکت پانزده و نیم میلیاردتومان می فروشد و مخاطبین ویژه اش هفت صبح می روند سینما که از اصغر فرهادی و عقبهتئوریکش حمایت کنند ولی ما لابد در حال مبارزه سهمگین و شبانه روزی ای برای نجاتجهان هستیم که فرصت دیدن یک فیلم را هم نداریم.

البته نه که فقط خدا را شکر کنیم؛ از حوزه محترم هنری ووزارت فخیمه ارشاد هم ممنونیم که سانس های کم تر و زمان های پرت تر و سالن هایبیخود ترشان را به فیلم مهدویان می دهند تا آدمی زاد بتواند رسما خفه خون بگیرد ازاین همه بی سلیقگی و پرت و پلا بودن.

خاطرم هست سالی که "جدایی" در آمده بود یکی از همکلاسی ها بعد از تعطیلات با ذوق وهیجان خاصی از فیلم حرف می زد و می گفت که دو یا سه بار به همراه برادرش فیلم رادر ایام عید در سینما دیده.آن سال همان سالی بود که پویش های تحریمی در سینما راه افتاده بود و خیلی ها که اصولا شاید موضوع آن قدر ها هم برایشان مهم نبود در این موج گیر افتادند.(سوای نظر منفی ای که خودم درباره اخراجی های 3 داشتم و دارم)

معلوم نیست وقتی فضا این شکلی است که ساده ترین مسائل باعث راه افتادن چنین پویش ها وجمع هایی می شود و وادی مقدس هنر مدام به بهانه های مختلف، ملک بلامنازع جماعتروشنفکر معرفی می شود و جبهه فرهنگی انقلاب به هر بهانه ای مورد هجوم واقع شده و عرصه سینما و فیلم میدان اعتراضمدنی و ایجاد دوگانه تقابل با حاکمیت می شود و دستور کار، تخریب فیلم سازان ارزشیو اگر نشد نادیده گرفتنشان است، ما مدعیان فرهنگ و کار فرهنگی دقیقا داریم چه میکنیم که آمار فروش "گشت2" بیش از چهار برابر "ماجرای نیم روز"در یک دوره زمانی یکسان است؟!

جالب این جاست که فروش 15 میلیاردی یک فیلم اگر با همینبلیط های فعلی 6 هزارتومانی محاسبه شود به رقم عادی 2 و نیم میلیون نفر بیننده می رسدکه اصلا هم عدد عجیب و غریبی نیست و سوال این است که برای فیلمی با این تراز کیفی،با این فیلم نامه و بازی های فوق العاده، با کارگردانی که پیش تر خودش را اثباتکرده و با جوایزی که در فجر گرفته واقعا رقم دو میلیون بیننده از بین فقط این همهجوان مدعی دین و کار فرهنگی و صدور انقلاب و ... خیلی زیاد است؟

یعنی واقعا نگاه بچه های به اصطلاح انقلابی به موضوع سینماو فرهنگ در این مملکت یک نگاه از جنس Fun و Entertainment است که اگر حالی بود و بساطی مهیا و رفیق شفیقی دم دست؛ خوببله!سینما هم می رویم و اگر نبود هم هیچ؟!

نگارنده خود به عنوان کسی که دوبار فیلم را درسینما دیده( وخوب است بدانید فیلم برداری و صحنه پردازی طوری است که اگر در سینما نبینیدش ضررمی کنید و البته هر دو بار هم نه از سر وظیفه که به خاطر خود فیلم تا ته نشستم ودیدم و کیف کردم) معتقد است تا همین جا هم که "ماجرای نیم روز" فروخته دقیقا به خاطر اطمینان مخاطب از کیفیت فیلم و عقبهماجرا بوده و الا جریان حزب اللهی احتمالا هزینه دادن برای دیدن یک فیلم را، تبلیغو تشویق دورو بری ها و فک و فامیل برای سینما رفتن را و اصولا رفتارهای شیکی ازاین دست را شاید خیلی وظیفه اش نمی داند و خیلی هم اصولا متوجه نیست که با این بیمزگی و خُنُکی اش چه ضربه ای به فضای فرهنگی کشور می زند.حالا بگذار آن بنده خداآن بالا صدایش بگیرد از بس فریاد زده " جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حقاست" و ما هی نفهمیم و این فیلم های خوب را نبینیم و معاونت فرهنگیدانشگاهمان اتوبوس بگیرد که بچه ها را ببرد "فروشنده" ببینند و برایش فرقی نباشد بین "بادیگارد" و "سلام بمبئی"!

خدا را شکر! می دانید چرا؟چون جبهه محترم علاقه مندانانقلاب بر سر دیدن یک فیلم نمی تواند با خودش به تفاهم برسد!آن وقت همه متنظر ودست به دهن ایستاده ایم تا از قوطی شانسی جمع های سیاسی، کاندیدای واحد انتخاباتیبیرون بیاید و همه هم پشت نفر منتخب بایستند و به فرض که پیروز شد کمک و حمایتشکنند و...

خدا را شکر که این آزمون های ساده روزانه را از ما می گیردتا بفهمیم چند مرده حلاجیم...

زیادی شلوغش کردیم!...

ما را در سایت زیادی شلوغش کردیم! دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 27 تاريخ: يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت: 14:00

صفحه بندی